.: عدد زوار المدونه :.

اون لاين مزيكا

الجمعة، 4 سبتمبر 2009

كلمات البوم رصيف نمرة خمسة


:::البوم ايس كريم:::




::.ايس كريم::.

ايس كريم في ديسمبر
ايس كريم في جليم
الناس حاسين بالبرد
وفي قلبي ده شم نسيم

انا جوة دماغي حاجات
هتغير وجه الكون
احلام الوفات الوفات
وحاططها وفين ما تكون

لو شمس الدنيا دي غابت
انا شمسي تشق الغيم

انا مش مألوف امبارح
لكن والجاي مألوف
وفي قلبي الورد الطارح
من غير اشواك ولا خوف

وهعاند ايوة هعاند
دايما من غير تسليم
**************************

::. رصيف نمرة خمسة.::

رصيف نمرة خمسة والشارع زحام
وساكت كلامنا ما لاقي كلام
تسالي يا خال تدخن يا عم
تتوه المعاني في لسان اللجام

كلاكس الترلي بيسور وداني
وشحتة المزين بياكل وداني
يا نادي باريس تعالى وحاسبني
وجدول ديونه عشانه وعشاني

وعبد الله رشدي محامي قدير
بيرفع قضية في باب الوزير
على عم فكري بتاع البلبلة
عشان مرة زعق بصوته الجهير

بقالة الامانة ونصحي السروجي
عمالين لي شركة في مشروع بوتيك
ونادوا لعبدو الفرارجي يشاركهم
فرد بالاطة محبش شريك

وجت وقعة سودة في سوق الامام
عشان عم لامعي بتاع الحمام
مقدرش يوصل لاي اتفاق
مع سبع افندي في قضية سلام

واطفال عجايز في نبد الطفولة
وافلام قديمة واعلان كاكولا
تبزنس تعيش لاخر حياتك
ولو باعوا فرخة هتاخد عمولة

ترماي بسنجة في روض الفرج
واعمار تعدي لا يجي الفرج
ولا البحر باين لاخره مراسي
ولا حد راسي منين الفرج


::.هتمرد.::

هتمرد على الوضع الحالي
مش هسهر في هواكي ليالي
ولا يمكن افكر ارجعلك
وفي بعدك عمري هيحلالي

كداب القلب اللي يساوي
ويغالط احساسه الواهم
دلوقتي خدعتي وبقى فاهم
ولا عنتش اصدق في خيالي

قدامي الاشواق والدنيا
ولا هقدر انساكي في ثانية
واستنى الاحلام التانية
بالفرح الموعود جايالي


::.انا حر.::

انا حر اني اطير وارفرف
كلي تحدي وشوق وحياة
في شاركو القاسي المتزخرف
او في شارعنا انا هصرخ لا

يا عيون غلطانة في عنواني
يا قلوب ملهاش في الاحساس
جينا عشانكوا بس لاقينا
ناس بتعيش على جرح الناس


دانا دانا
يا دانا دانا يا نادانا
لا لا اه لا لا اه
***********************

::.واحنا معاك.::


بس انت تغني واحنا معاك
انا كل ما اغني يقولوا معاي
هقول يا ليل واقول يا عين
ما تهدي حبة يالي هناك

فرقة تسعة وشارعنا تسعة
ما تقولوا حاجة ان شاء الله اهواك
اديني عقلك اغني ازاي
كل اللي عندي اهات في اهات

خدني كمان دورين وهتخلص
استر يا اما في سجن المرج
جا انا الفرج يا سلام سلمنا
ونور صاحبنا بعتلي حاجات

يا معوقين الدنيا اتحدوا
الكون مشاعر كان في البدايات
والله ما انا فاهم حاجة
نقطني يا بني شوية سكات

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق