.: عدد زوار المدونه :.

اون لاين مزيكا

الجمعة، 4 سبتمبر 2009

كلمات البوم ويلمونى


البوم ويلوموني 1994


ويلوموني

ويلومونى ما يلومونى قلبى راح للى هواه
اعشق يا قلبى احلم ياقلبى خلى بكرة كله حب ودوب معاه
اعشق يا قلبى احلم يا قلبى وامشى مشوار المحبة لمنتهاه

قالوا ياما قالوا كتير علينا خدنا ايه غير بس دموع عينينا
ده الهوا والشوق بكرة يداوينا واللقى هيغنى وينادينا

دارى يا قمرنا ليشفونا اللى غارو منا وحيرونا
واللى بعيونهم بيجرحونا واللى عمرهم ماهيبعدونا
------------------------------------------------
عنواني


أنا غيرت خلاص عنوانى
وقدرت أرجع واعشق تانى
ماهو مش ممكن أبقى لوحدى متعودش أعيش وحدانى
من غير قلب من غير حب صعب الدنيا فى يوم تتحب
وأصعب منها ان انت تلاقى حد يكون له نفس حنانى

أنا ضيعت سنين فى حياتى بين أحلامى وبين حكاياتى
لكن بعد الشوق مارتاح مش هيكون فى القلب جراح

أنا مش ممكن أعيش فى امبارح بعد ما حبك بقى شيء واضح
وزاى هارجع تانى وحيد وأنا دلوقتى بحب جديد
------------------------------------------------
حواليك


عن حبك مش حتوب عن قلبك مش حتوب
حواليك قلوب وقلوب بتميل عليك وتدوب
لكن ياروحى أنا حبى عليك مكتوب

حبيبى يا كل عمرى يا برىء زى الملاك
لهواك سلمت أمرى ولعمري الجاى معاك

أدوب ازاى وليه ليه وماليش الا هواك
ليلك وسهرت فيه وعرفت الشوق معاك

------------------------------------------------
ملهاش حل


ملهاش حل تانى
يانعيش الحياة أنا وانت يا وقفت فى مكانى

ياحبيبى طول ماانت بعيد أنا عايش فى الدنيا وحيد
مليت الاحساس بالألم والقلب اللى كتير اتظلم
وفى كل الأيام مش عارف ياحبيبى غير التنهيد

فى بعادك أنا عشت سنين من عمرى وأنا قلبى حزين
مليت الأحزان كلها وحياتى اللى زمان عشتها
وفى كل الأيام ياحبيبى مش عارف الا التنهيد

من غيرك ياما شفت كتير وأنا باجرى ورا وهم كبير
وأنا راضى بمشيئة القدر والعمر اللى راح وانهدر
وفى كل الأيام يا حبيبى مش عارف الا التنهيد
------------------------------------------------
احلف بالليالي

أحلف بالليالى وعيونك يا غالى
ماعرف ايه جرالى وايه حكايتى معاك
هى كلمة وأحلى كلمة لاقتنى بهواك يا حبيبى هوا
هى ضحكة وأحلى ضحكة مشيت فى سكة من الأمانى معاك

كان مالى ومال الشوق مالى
مانسيته وقرب ينسانى
من كلمة حب لاقيتنى بحب وعرفت الشوق فى عينيك تانى

احساسى بيك وانت معايا
عايزله ولا ألف حكاية
داشيء يتحس مابينا و بس من كلمة أو من ضحكاية
------------------------------------------------
ما تفكرنيش

متفكرنيش بالعمر اللى أنا ضيعته معاك
متفكرنيش بعذابى وحيرتى زمان وياك
انسانى خلاص
ده أنا قلبى خلاص مبقاش مشتاق لليالى هواك

متفكرنيش بحاجات فاتت وقلوب دابت
وآهات و آلام وجراح وفراق
متفكرنيش بسنين عدت وسنين مرت
وسنين حرمان مافيهاش أشواق

متفكرنيش باللى أنا شفته واللى أنا عشته
كان فاكر قلبى ان انت ملاك
متفكرنيش بكلام قلته وأنا صدقته
بكلام فى الهوا مش من جواك

------------------------------------------------
العيون


العيون لو تخون يبقى كل شيىء يهون
ياما ياما صدقنا كلام وتأكدنا مع الأيام

بعيونى رسمتك طريقى وحياتى
أتارى ابتسامتى بداية أهاتى

ده مهما انجرحنا بتدبل جروحنا
ولو مرة خنا بنجرح فى روحنا

------------------------------------------------
ولا الليالي تهون


ولا الليالى تهون ولا اللى بنا يهون
ولا عمر قلبى العاشق يقدر فى مرة يخون

دخلتى قلبى ومن يومها معادش يحلم غير بيكى
دنيا بترميلي همومها تدوب فى لحظة ملاقيكى
وادى الحياة بتفرقنا لكن بنرجع تانى نقول

وحياة عينيك وضحكتها ماغنى أبدا غير ليكى
دانتى الأغانى وفرحتها وبكرة باين فى عينيكى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق