.: عدد زوار المدونه :.

اون لاين مزيكا

الجمعة، 4 سبتمبر 2009

كلمات البوم ايامنا


البوم ايامنا 1992

الماضي

مبلاش نتكلم في الماضي
الماضي دا كان كله جراح
ومادومت في حبك انا راضي
هندور ليه على شئ راح

يا ارق ملاك انا قلبي ملك
بعيونك اه كل الاحلام

الماضي انتهى لما عرفتها
وعرفت انها حبيتني اكيد
حسيت وقتها اني بحبها
وابتدى حبها جوايا يزيد

احساسي انها عاشقة بقلبها
وانا صدقتها خلاني بقيت
انا اقرب لها من الناس كلها
وبنيت لها اجمل قصر وبيت
----------------------

ايامنا

هتلاقي فين ايامنا هتلاقي فين احلامنا
ويرضي مين ان احنا مكنش يوم عاشقين

حبينا وعشقنا وقولنا مش غلطتنا
ان الزمان صالحنا بس المهم ان احنا
منرجعش في كلامنا

اجمل سنين عشناها من في الوجود ينساها
وفين هنلاقي روحنا لو عشنا يوم تايهين

اتقال كلام علينا واتقال الشوق نسينا
واتقال كلام جرحنا من ناس كتير تانين
----------------------

روحي انا

يا روحي انا ويا قلبي انا
ملناش عنك يا حياتي غنا
وفي بعدك تعب الشوق وخلاص
بيعدي عليا اليوم بسنة

النار في القلب من الاشواق
ميريحاش غير لمس ايديك
ومنين هنجيب زينا عشاق
بيشوف الدنيا في ضي عينيك
والحب دا ايه غير انت وانا

يا حبيبي واخرت بعدنا ايه
وازاي العين هتشوف احلام
دا حرام الحب تروح لياليه
وسنينا تضيع في فراق وخصام
والحب دا ايه غير انت وانا
----------------------

عرفتي مين حبك

حبك دا شئ اتولد جوايا من صغري
هعيش معاه للابد وهضحي بيه عمري
يا اللي محدش قدر يوم يرتوي بحبك
الا اللي شاء القدر عرفتي مين حبك

حبك طريق اترسم طول عمري فيه ماشي
فوق الجراح والالم ولا قولت غير ماشي

حبك في قلبي انا يا اغلى شئ باقي
يا اغلى من عمرنا غيرك انتي مش لاقي
----------------------
لما كان

فاكر لما كان وكان وكان
لينا في كل مكان مكان
فكرتني عينيك بزمان
وليالي زمان

اول لقا بينا اول ما تقابلنا
كان السلام بأيديك ولا الكلام بعينيك
يتحس بقلوبنا فاكر

كان اللقا صدفة وقلوبنا مش عارفة
ان اللقا مكتوب وان الفراق مكتوب
والوعد مكتوبنا فاكر
----------------------
طبع الحياة

ايام
ايانم بنحزن وايام بنفرح
ونداوي ياما وغيرنا يجرح

يا حب خادنا سنين معاه
مهما افترقنا وقولنا اه
الشمس طالعة في كل يوم
هو كدا طبع الحياة

احنا صحيح زمان عشاق بنتحدى الزمان
لكن خلاص لكن خلاص هنقول وداع
بلاش نقول كنا وكان وكل قلب على هواه

----------------------
هواك حيرني

يا حبيبي هواك حيرني تبعد وتقولي شاريني
ازاي في البعد فاكرني اذا كنت في بعدي ناسيني

واخداك الدنيا بعيد وابعتلك الف سؤال
لو كنت فاكرني اكيد كنا خاطرنا على البال

طب قولي ازاي وعينيا مترح ما تروح وياك
قلبك ميخفش عليا وانا عايش عمري اهواك
----------------------
جالك قلب

جالك قلب قلب ازاي تعشق كدا وتسبني
هو هيبقى الشوق الشوق وانت كمان تتعبني

انت يا واخد قلبي مهما تروح وياك
بنسى الناس والدنيا وانت اللي ما بنساك
قولي ازاي ازاي يا حبيبي تبعد تبعد وتغنيلي

لو يا حبيبي هعيش واقدر يوم واشتاق
تبقى عيونك انت زادي للاشواق
قولي ازاي ازاي يا حبيبي تبعد تبعد وتغنيلي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق